De reis is begonnen! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Muriël Schepers - WaarBenJij.nu De reis is begonnen! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Muriël Schepers - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Muriël

19 Oktober 2013 | Kameroen, Douala

Na een gestreste woensdag, een gezellig etentje en een kort nachtje was het dan echt tijd om afscheid te nemen van mijn lieve familie en vriend. Zes verdrietige gezichten, maar eenmaal door de douane kwam de stemming er weer goed in. Toen we eenmaal in het vliegtuig naar Parijs zaten bleek dat we een half uur vertraging hadden. Dus wij maar wachten tot dat het vliegtuig opsteeg. Naar Parijs was een korte vlucht. Ik was bijna op het punt van in slaap vallen en ja toen gingen we al landen. Daar ging m’n slaap na zon korte nacht;) In Parijs moesten we even wachten tot dat ons vliegtuig naar Douala zou vliegen. Eindelijk aangekomen bij onze gate (want ja we hadden de aller laatste gate die er bestaat, dus we moesten een eindje lopen) zagen we al heel veel mensen uit Kameroen die allemaal terug zouden vliegen en ja hoor deze vlucht had ook vertraging. In het vliegtuig hadden we voldoende ruimte met allemaal onze eigen tv, dus dat beviel ons prima. Tijdens de hele reis heb ik maar 20 min. geslapen dus ik heb les miserables maar gekeken
Hoe meer het vliegtuig daalde hoe hoger de temperatuur werd, en hij liep alleen maar op! Uiteindelijk kwamen we buiten met 32 graden! Dat was even warm zo in een keer.
Na een tijdje voor de paspoortcontrole gewacht te hebben konden we onze koffers ophalen. Er waren 2 banden die helemaal vol stonden. En jaa eh hoe kregen we onze koffers? Nou heel simpel door gewoon te roepen ‘’he dat is mijn koffer’’ en twee mannen voor ons hebben de koffers er een voor een voor ons afgehaald. En het waren er nogal wat met 6 personen…haha
Eenmaal buiten kwam er vrijwel gelijk een man naar ons toe gelopen met het bordje van onze school, dus we konden gelijk met hem mee naar de auto. Maar wel met een aantal barrières. Het stond er namelijk helemaal vol met mannen die onze koffers voor geld wilden dragen. Maar wij waren via school al gewaarschuwd dat we daar niet op in moesten gaan, dus wij maar achter die man van ons guesthouse lopen met onze koffers. Haha maar dat duurde niet lang tot dat de eerste mannen ons al aanspraken. Uiteindelijk bij de auto aangekomen keek onze chauffeur naar al onze koffers en naar de auto..Oke hoe gaat dit passen haha dan maar een taxi bellen. Even wachten op de taxi en na veel gepas en gemeet lagen alle koffers in de auto en konden we gaan!
We kregen gelijk een indruk van Kameroen: warm, groen, alles rijd door elkaar heen, vrachtwagen, auto’s, brommers met 3 personen, mensen die zo oversteken het kan allemaal! Je ziet allemaal auto’s met verschillende deuken, ruiten kapot dat vervolgens met plakband bij elkaar wordt gehouden, kinderen spelen op een grasveld, gaten in de wegen, vrouwen met van alles op hun hoofd ed.
Na ong. 10 min kwamen we aan bij ons guesthouse. We hebben onze koffers naar onze kamers gebracht en hebben in een restaurantje gegeten. Waar ze vervolgens bijna niets hadden van wat op de kaart stond;) no we don’t have it, no we don’t have it kregen we te horen. Haha dus wij dachten okee wat hebben ze wel?
We werden netjes thuis gebracht door de beveiliger van het restaurant, het is 1 min lopen, dus de beveiliger hoefde niet ver;)
Alleen Erinn en ik hebben wifi op onze kamer omdat we dicht bij zon punt zitten, en verder hebben we wifi op ons wifipoint haha dat is ons punt waar we gezellig samen aan het appen zijn met het thuisfront. Nadat de gesprekken afgerond waren zijn we maar gaan slapen, want ja we hadden er inmiddels een lange reis op zitten. En ja toen lag ik in bed en was ik niet moe..vraag me niet hoe dat kan nadat ik maar 20 min heb geslapen:P maar ik viel toch in slaap na een tijdje en was natuurlijk weer zoals gewoonlijk vroeg wakker.

Vandaag hebben we heerlijk ontbeten op ons terras. Lekkere verse broodjes
Na het ontbijt zijn we met twee mannen van het hotel Douala in geweest. Zo hebben we verschillende dingen en plekken gezien. Zo zijn we bijvoorbeeld op een soort centrale markt geweest. Dat was wel heel leuk om te zien. Het waren allemaal kleine hokjes waar iedereen zijn zelfgemaakte spulletjes verkocht. Er was ook een meubelmaker bij, die mensen maakten zelf wiegjes stoelen banken ed.
Daarna hebben we de middag doorgebracht aan ons zwembad! Jaa want we hadden natuurlijk wel afkoeling nodig bij 32 graden.. En ja sorry mensen maar ik ben al een beetje bruin geworden;) Het gaat zo snel hier haha.
Op dit moment onweert het en de regen komt met bakken uit de lucht vallen. Dat schijnt hier heel normaal te zijn. Ach ja hebben we dat ook weer meegemaakt, want we zitten tenslotte nog twee weken in het regenseizoen.
Haha we moesten wel lachen want we zaten op ons wifipoint toen het begon. Ik appte net m’n vriend dat het hier onweerde zonder regen, en nog geen seconde later kwam de regen uit de lucht vallen. Ook dat gaat snel hier.

We worden maandag opgehaald door iemand van het ziekenhuis, en dan gaan we vertrekken naar onze eindbestemming Shisong!
Maar voor nu kunnen we nog even 2 dagen genieten van ons verblijf in het guesthouse met zwembad!

Liefs uit Kameroen!

• 19 Oktober 2013 - 18:38

Lotte:

Hee Muriel! (En ook hoi Erinn;p)
    Wat fijn dat alles goed is gegaan en jullie al dingen van de omgeving hebben bekeken!:) geniet nog van jullie 2 daagjes vakantie mét zwembad:) Hopelijk regent het niet al te vaak. Groetjes en liefs Lotte

• 20 Oktober 2013 - 14:36

Hans&Herma:

Hai Muriel,en Errin dat was een hele reis!! Fijn dat het allemaal goed is gegaan,
    en dat er dan zoveel mannen als ontvangst comite staan,maak je hier niet mee??
    En dan direct weer op ontdekkingstocht om cultuur te snuiven, wat een moed.
    geniet nog even van hotel en zwembad,en dan op naar de eindbestemming.
    have a nice travel
    groetjes van allemaal.

• 25 Oktober 2013 - 17:41

Muriël Schepers:

HEe Lotte! jaa het was zeker genieten! nee we hebben 2 avonden regen en onweer gehad, maar dat was later op de avond en verder was het heel mooi weer!
    En hans en herma ja het was zeker een lange reis, maar we zijn er gekomen!
    We kwamen aan we hadden allemaal zoiets van oke dit is afrika:P